Згідно законодавства України, усі товари повинні бути промарковані. Найчастіше для маркування продукції використовуються етикетки. Крім того етикетки можуть виконувати декоративну функцію. Етикетка допомагає вирізнити Ваш товар з-поміж інших, підкреслює статусність продукту, екологічність, привертає увагу, рекламує бренд. І кожен виробник розуміє важливість дизайну етикетки чи упаковки для просування свого продукту на ринку. Етикетки можуть бути порізані поштучно, намотані у рулони або ж висічені на листах.
Етикетки бувають самоклейкими та несамоклейкими, залежно від наявності клейкого шару на тильній стороні етикетки.
Несамоклейкі етикетки передбачають подальше нанесення клею замовником вручну або за допомогою спеціального обладнання. Вони можуть бути надруковані на паперових, поліетиленових чи поліпропіленових матеріалах. Недоліком таких етикеток є необхідність додаткової закупівлі клею та, якщо етикетки порізані поштучно, з ними потрібно поводитися обережніше, щоб не розсипати. Тому зручнішою для клієнтів є зазвичай самоклейка етикетка.
При замовленні самоклейкої етикетки важливо визначитися із матеріалом, який найкраще підійде саме до Вашої сфери застосування. Основними матеріалами, що використовуються для друку самоклейких етикеток є самоклейкий папір та самоклейка плівка (поліпропілен). Рідше використовується самоклейкий метал (алюмінієву фольгу відповідної товщини із клейким шаром). Далі розглянемо детальніше кожен із них.
Існують такі різновиди самоклейкого паперу: матовий папір, півглянцевий папір, глянцевий папір, папір для термодруку та ін. Рідше використовують металізований папір (із напиленням фольгою) та папір, ламінований фольгою.
Матовий папір використовується для виготовлення самоклейких етикеток, коли є необхідність штампування чи ручного надпису. Якщо використати інший матеріал, штемпельна фарба може розтиратися. Матовий папір не піддається лакуванню.
Півглянцевий папір — це найбільш популярний матеріал для виробництва самоклейких етикеток, оскільки така етикетка має привабливий вигляд, тривалий термін служби, може бути додатково покрита лаком — повністю або частинами.
Півглянцевий папір використовується також для виготовлення термотрансферних етикеток. Друк таких етикеток відбувається на термотрансферних принтерах за допомогою спеціальної фарбуючої стрічки (рібона). Принтерний задрук зручний тим, що етикетки друкуються швидко, у будь-якому місці, де це необхідно, а також можна змінювати інформацію, що видруковується у будь-який час. Термотрансферні етикетки мають тривалий термін служби (на відміну від термоетикеток) та дозволяють досягти високої якості та стійкості друку, обравши відповідний тип рібона. Часто використовуються термотрансферні етикетки із попереднім задруком чи частковим лакуванням.
Термопапір (ЕКО, ТОП) використовується для виготовлення термоетикеток на термопринтерах та електронних вагах. Термоетикетки для друку не потребують використання рібонів. Але характеризуються нетривалим терміном експлуатації. Такі етикетки чутливі до впливу зовнішніх факторів: світла, тертя, вологи тощо і при терті чи нагріванні можна побачити, що етикетка чорніє. Термоетикетки використовуються, наприклад в електронних вагах супермаркетів, коли їх головним завданням є донести інформацію «від ваги до каси«. Матеріал ЕКО не піддається лакуванню, не має захисного шару, термін його служби від 1 години до 2 місяців. Матеріал ТОП можна захистити УФ чи водним лаком, він більш стійкий і триваліший у використанні, оскільки має додаткове покриття — крейдування, підходить для глибоких заморозок.Але і ціна його вища.
Металізований папір або папір, ламінований фольгою краще застосовувати, коли необхідно досягнути високої привабливості етикетки. Етикетка має блискучі елементи, але дешевша, ніж металічна етикетка. Метал (самоклейкий алюміній) застосовується в умовах підвищених температур. Така етикетка не горить, стійка до тертя та вологи. Прикладом застосування металевих етикеток може бути маркування металевого прокату, використання в якості захисної підставки для свічок, ізоляція чи з’єднання гарячих поверхонь (алюмінієвий скотч). Іноді металеві етикетки, наприклад, із тисненням використовуються для надання особливої привабливості продукції.
Винний папір буває різних фактур та має суто декоративну функцію. Такі етикетки використовуються зазвичай для маркування алкогольних напоїв, звідси і назва.
Самоклейка плівка (поліпропілен, поліетилен) буває біла, прозора та перламутрова. Це найбільш стійкий матеріал, тому використовується для маркування товарів хімічної промисловості чи напоїв. Плівка стійка до розриву, тертя, вологого середовища. Також плівку можна лакувати і ламінувати, що забезпечує додатковий захист. Для косметичних товарів чи алкгольних напоїв часто обирають прозору плівку, що дозволяє створити ефект «чистоти» продукту та підвищити його привабливість для покупця. А для напоїв чи миючих засобів особливо важливо вберегти зображення від вологи.